Van een fijn klassenklimaat tot de Project Adventure-methodiek, Erik, Johan en Kevin weten er alles van. Ze gaan elke dag de connectie aan met leerlingen én professionals. Samen met 2SUR5 ontwikkelen? Neem dan contact op.
Onze interventieprogramma's zijn er om adequaat in te grijpen om zodoende het pedagogisch klimaat te helpen verbeteren of te herstellen.
Tijdens een intensief traject dat bestaat uit meerdere bijeenkomsten, zoeken we samen met de klas en de leraar naar de mogelijke oorzaken en gaan we aan de slag met het gedrag in de klas. Dit doen wij door leerlingen uit hun dagelijkse setting te halen en de leraar actief bij het proces te betrekken. Ervaringsleren, het maken van waardevolle afspraken en het kiezen van je eigen uitdaging zijn daarbij de belangrijkste pijlers. Door regelmatig met de groep te reflecteren op het proces en te confronteren wanneer dat nodig is ontstaan er waardevolle leermomenten en inzichten voor alle deelnemers.
Onze methodiek
2SUR5 volgt de Project Adventure-methodiek. Een aanpak die bestaat uit drie fases: beleef, ontdek en verander. Zo leren we door te doen, met avontuur als middel. Benieuwd hoe dit precies in z’n werk gaat?
Met docenten samen
Beter worden als docent? Kom écht tot de kern, maak niet weer een nieuw managementmodel je zelf eigen, maar vindt jouw drijfveer en maak die kenbaar in het team!
In bepaalde situaties vraagt het groepsdynamische proces in de klas om extra aandacht, vooral wanneer de sfeer niet optimaal is of het klimaat als onveilig wordt ervaren. Ontdek de effectiviteit van onze speciale interventieprogramma's en neem gericht stappen.
Van een fijn klassenklimaat tot de Project Adventure-methodiek, Erik, Johan en Kevin weten er alles van. Ze gaan elke dag de connectie aan met leerlingen én professionals. Samen met 2SUR5 ontwikkelen? Neem dan contact op.